Všeobecné obchodné podmienky

Právne vzťahy neupravené týmito VOP sa riadia ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb.

Občiansky zákonník; zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov; zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z.; zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov; zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Upozornenie: Tovar je ZASIELANÝ z korešpondenčnej adresy: Ul. 29. augusta 2, 03601 Martin, Slovenská republika. Na korešpondenčnej adrese môže Kupujúci uplatniť ODSTÚPENIE od kúpnej zmluvy alebo REKLAMÁCIU tovaru, podať SŤAŽNOSŤ alebo iný PODNET.

Čl. I. ÚVODNÉ USTANOVENIA

    Tieto VOP upravujú vzájomné práva a povinnosti Predávajúceho a Kupujúceho pri uzatváraní a plnení kúpnej (spotrebiteľskej) zmluvy uzatvorenej prostredníctvom internetového obchodu dostupného v rámci webovej stránky https://upeta.sk/, predmetom je predaj tovaru (ďalej len „internetový obchod“).

             Predávajúcim je Prevádzkovateľ internetového obchodu:

    • Obchodné meno: Peter Pakán
    • Sídlo: Košťany nad Turcom 109,  038 41 Košťany nad Turcom
    • IČO: 51041936
    • IČDPH: SK1075714552
    • Osoba zapísaná na Okresnom úrade v Martine,
    • E-mail: info@upeta.sk

           Korešpondenčná adresa:

    Ul. 29. augusta 2, 03601 Martin, Slovenska republika (adresa, z ktorej je tovar ZASIELANÝ. Na tejto adrese môžete uplatniť ODSTÚPENIE od kúpnej zmluvy alebo REKLAMÁCIU tovaru, podať SŤAŽNOSŤ alebo iný PODNET)

    Orgán dozoru, ktorému činnosť Predávajúceho podlieha:

    • Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
    • Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1

    Čl. II. INFORMÁCIE O TOVARE A CENÁCH

    1. Informácie o tovare, vrátane ceny jednotlivého tovaru, jeho hlavných vlastností a dostupnosti tovaru sú uvedené v katalógu internetového obchodu pri jednotlivom tovare. Prezentácia tovaru prostredníctvom internetového obchodu je informatívneho charakteru.
    2. Predávajúci je platcom DPH. Cena uvedená v mene EUR pri jednotlivom tovare je konečnou cenou tovaru, ktorá nezahŕňa náklady na dopravu tovaru (čl. IV. bod 2.).
    3. Predávajúci môže poskytnúť Kupujúcemu zľavu z ceny tovaru. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, ak sa nedohodne Predávajúci s Kupujúcim inak. Cena tovaru na internetovej stránke môže byť zmenená, a to kedykoľvek bez udania dôvodu.

    Čl. III. KÚPNA ZMLUVA

    1. Kupujúci kupuje od Predávajúceho tovar, ktorý si zvolil z katalógu internetového obchodu jeho vložením do tzv. nákupného košíka – kliknutím na tlačidlo „PRIDAŤ DO KOŠÍKA“, ktoré je umiestnené pri jednotlivom tovare, a to v množstve, ktoré si u jednotlivého tovaru zvolil a zaväzuje sa za objednaný tovar zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu.
    2. V náhľade nákupného košíka je zobrazený zoznam jednotlivých Kupujúcim vybraných položiek a tlačidlo „POKRAČOVAŤ V OBJEDNÁVKE“, pričom po kliknutí na toto tlačidlo sa Kupujúcemu zobrazí časť „FAKTURAČNÉ ÚDAJE, VAŠA OBJEDNÁVKA“ a kupujúci vyplní objednávkový formulár internetového obchodu.
    3. Kupujúci je povinný do príslušných textových polí v užívateľskom prostredí internetového obchodu vyplniť pravdivé a úplné údaje.
    4. Predávajúci prostredníctvom internetového obchodu ponúka Kupujúcemu uzatvorenie kúpnej zmluvy. Ponukou na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany Predávajúceho je zobrazenie tlačidla s označením „OBJEDNAŤ S POVINNOSŤOU PLATBY“ v užívateľskom rozhraní internetového obchodu, a to v časti „FAKTURAČNÉ ÚDAJE, VAŠA OBJEDNÁVKA“.
    5. Za bezvýhradné prijatie ponuky Predávajúceho na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho sa považuje kliknutie na tlačidlo s označením „OBJEDNAŤ S POVINNOSŤOU PLATBY“, ktorým je odoslaná objednávka. Predtým je Kupujúci povinný oboznámiť sa s týmito VOP, toto oboznámenie potvrdiť zakliknutím tlačidla „Oboznámil som sa s obchodnými podmienkami“ a udeliť súhlas so spracovaním osobných údajov zakliknutím tlačidla „Súhlasím so spracovaním osobných údajov“.
    6. Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (množstva, ceny) požiadať objednávajúceho o dodatočné potvrdenie objednávky.
    7. Kúpna zmluva je uzatvorená momentom potvrdenia objednávky Predávajúcemu (objednávka je prijatá a akceptovaná), o čom Predávajúci bezodkladne poskytne Kupujúcemu informáciu formou e-mailu. Týmto momentom medzi Predávajúcim a Kupujúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti, ktoré sú vymedzené kúpnou zmluvou a týmito VOP, ktoré tvoria jej neoddeliteľnú súčasť.
    8. Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k tovaru, ktorý je predmetom kúpnej zmluvy až do úplného zaplatenia kúpnej ceny za tovar Kupujúcim

    Čl. IV. PLATOBNÉ A DODACIE PODMIENKY

    1. V časti „FAKTURAČNÉ ÚDAJE, VAŠA OBJEDNÁVKA“ si Kupujúci zvolí spôsob dopravy tovaru a spôsob zaplatenia kúpnej ceny podľa možností, ktoré ponúka Predávajúci.
    2. K cenám za jednotlivý tovar sa pripočíta cena za dopravu, podľa zvoleného druhu dopravy.
    3. V prípade zvolenia spôsobu platby na dobierku je možnosť platby v hotovosti alebo bezhotovostne kartou závislá od možností vybraného dopravcu.
    4. V prípade bezhotovostnej platby bankovým prevodom sa odporúča Kupujúcemu uviesť variabilný symbol určený Predávajúcim z dôvodu jednoduchšieho priradenia platby.
    5. Tovar je spolu s pribaleným daňovým dokladom – faktúrou dodávaný na adresu Kupujúceho v Slovenskej republike alebo v Českej republike, ktorú uviedol v objednávke.
    6. Lehota na dodanie tovaru je uvedená v užívateľskom prostredí internetového obchodu v časti „FAKTURAČNÉ ÚDAJE, VAŠA OBJEDNÁVKA“ pri spôsobe výberu dopravy. Zvyčajne sa tovar odovzdáva na prepravu do 5 pracovných dní a doručuje sa do 10 pracovných dní odo dňa jeho odoslania. V prípade mimoriadnej, nepredvídateľnej, neodvrátiteľnej a nezavinenej udalosti (technické chyby, epidemiologická situácia) nenesie Predávajúci zodpovednosť za oneskorené dodanie tovaru.
    7. Na Kupujúceho prechádza nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia predmetu kúpy, prevzatím tovaru.

    Čl. V. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY KUPUJÚCIM

    1. Kupujúci je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od kúpnej zmluvy a/ do štrnástich (14) dní odo dňa prevzatia tovaru, alebo b/ pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
    2. Tovar sa považuje za prevzatý Kupujúcim okamihom, keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa tovary objednané Kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný; alebo ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu; alebo ak sa tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
    3. Ak Kupujúci odstúpi od zmluvy, ruší sa kúpna zmluva od začiatku a rovnako sa od začiatku ruší aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej Kupujúci odstúpil. Od Kupujúceho nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb podľa čl. V. bod 10. a čl. V. bod 11.
    4. Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy u Predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči:
    • a) na korešpondenčnej adrese Predávajúceho uvedenej v čl. I. bod 2. alebo
    • b) e-mailom na e-mailovú adresu info@upeta.sk.

                Kupujúci môže na odstúpenie od kúpnej zmluvy použiť formulár podľa prílohy č. 1 k VOP

    1. Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa čl. V. bod 1. písm. a/.
    2. Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí ak si Kupujúci tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
    3. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy vrátiť Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy.
    4. Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu platby rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo Kupujúceho dohodnúť sa s Predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým Kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
    5. Predávajúci nie je povinný vrátiť Kupujúcemu platby pred tým, ako mu je tovar doručený.
    6. Predávajúci nie je povinný uhradiť Kupujúcemu dodatočné náklady, ak si Kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil Kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim.
    7. Pri odstúpení od kúpnej zmluvy podľa tohto článku VOP znáša Kupujúci náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru, a to aj v prípade, ak sa jedná o vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty alebo kuriéra.
    8. V prípade ak Kupujúci vráti Predávajúcemu tovar, ktorý je poškodený alebo opotrebovaný (okrem bežného zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru), alebo inak nezodpovedajúci stavu, v ktorom bol tovar odoslaný, najmä pokiaľ sú odstránené pôvodné označenia tovaru (napr. visačky, nálepky, etikety atď.), je Kupujúci povinný Predávajúcemu nahradiť náklady na uvedenie tovaru do pôvodného stavu a nahradiť škodu, ktorá mu tým vznikla. Predávajúci si nesmie jednostranne započítať takéto náklady alebo škodu na svoj záväzok voči Kupujúcemu podľa čl. V. bod 7.
    Nemožnosť Kupujúceho odstúpiť od zmluvy
    1. Kupujúci (spotrebiteľ) nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
    • a) Predajom tovaru, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí tovaru, a ak došlo k úplnému poskytnutiu tovaru,
    • b) predaj tovaru, ktorých cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
    • c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
    • d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
    • e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
    • f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
    • g) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal Predávajúceho.

    Čl. VI. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY PREDÁVAJÚCIM

    Odstúpenie pre prípad neprevzatia tovaru Kupujúcim

    1. V prípade ak si Kupujúci zaslaný tovar od dopravcu neprevezme, má Predávajúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, a to v lehote 14 dní odo dňa prevzatia vráteného tovaru.
    2. Predávajúci môže uplatniť právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy u Kupujúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči:
    • a) na adrese bydliska Kupujúceho uvedenej v objednávke alebo
    • b) e-mailom na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v objednávke.
    1. Odstúpením od kúpnej zmluvy podľa čl. VI bod. 1 sa ruší kúpna zmluva od začiatku a rovnako sa od začiatku ruší aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej Predávajúci odstúpil.
    2. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy vrátiť Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov.
    3. Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu platby rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo Kupujúceho dohodnúť sa s Predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým Kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
    4. Predávajúci nie je povinný uhradiť Kupujúcemu dodatočné náklady, ak si Kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil Kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim.
    5. Pri odstúpení od kúpnej zmluvy znáša Kupujúci náklady na vrátenie tovaru, ktoré boli Predávajúcemu vyúčtované dopravcom v súvislosti so spätným zaslaním tovaru.
    6. Predávajúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípade, že sa pred odoslaním tovaru stane tovar nedostupným (napr. v dôsledku náhleho výpadku u výrobcu, alebo v prípade technickej chyby v katalógu internetového obchodu, alebo náhleho vypredania tovaru, ktorý sa v dôsledku technickej chyby nestihol v katalógu internetového obchodu aktualizovať). Za odstúpenie od kúpnej zmluvy sa v tomto prípade považuje aj oznámenie Predávajúceho o zrušení objednávky. Čl. VI. bod 2. sa uplatní primerane, čl. VI. bod 3., 4., 5. sa uplatnia rovnako a čl. VI. bod 6., 7. sa neuplatnia.
    7. Predávajúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípade, ak došlo k zjavnej chybe v cene tovaru, a to v lehote do 14 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Za odstúpenie od kúpnej zmluvy sa v tomto prípade považuje aj oznámenie Predávajúceho o zrušení objednávky. Čl. VI. bod 2. sa uplatní primerane, čl. VI. bod 3., 4., 5. sa uplatnia rovnako a čl. VI. bod 6., 7. sa neuplatnia.

    Čl. VII. REKLAMAČNÝ PORIADOK

    ZODPOVEDNOSŤ PREDÁVAJÚCEHO ZA VADY TOVARU

    1. Kupujúci má právo reklamovať vadu tovaru v rozpore s kúpnou zmluvou. Pre správne vybavenie reklamácie je nutné, aby reklamovaný tovar bol čistý, v súlade s hygienickými predpismi a zásadami.
    2. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí Kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytnú v záručnej dobe (záruka). Pri použitých veciach Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich používaním alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
    3. Záručná doba je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, skončí sa záručná doba uplynutím tejto lehoty.
    4. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
    5. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
    6. Predávajúci môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú.
    7. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má Kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
    8. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
    9. Ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo vec má vadu, za ktorú Predávajúci zodpovedá, má Kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.
    10. Ak Kupujúci uplatní reklamáciu, Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť Kupujúceho o jeho právach podľa všeobecného predpisu, t.j. o právach podľa čl. VII. bod 3. až 7.; na základe rozhodnutia Kupujúceho, ktoré z týchto práv uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
    11. Reklamáciu je možné uplatniť u Predávajúceho, a to zaslaním reklamovaného tovaru, popisu chyby tovaru, rozhodnutia o výbere uplatňovaného práva, kópie dokladu o kúpe tovaru alebo iného dokladu potvrdzujúceho u koho, kedy, čo a v akej cene bolo zakúpené a uvedením kontaktných údajov Kupujúceho (najmä spiatočná adresa, e-mail, telefónne číslo) na korešpondenčnú adresu Predávajúceho uvedenú v čl. I. bod. 2. Odporúčame pre popis chyby a uvedenia kontaktných údajov využiť vzorový reklamačný protokol, ktorý tvorí prílohu č. 2 týchto VOP.
    12. O prijatí reklamácie vystaví Predávajúci potvrdenie, ktoré zašle Kupujúcemu na jeho emailovú adresu.
    13. O vybavení reklamácie je Predávajúci povinný vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ako potvrdenie o vybavení reklamácie slúži aj reklamačný protokol, ktorý bol zaslaný Kupujúcim (ak Kupujúci túto možnosť využil) a ktorý bol v príslušných častiach doplnený Predávajúcim.
    14. Spôsoby vybavenia reklamácie sú 1. odovzdanie opraveného výrobku, 2. výmena výrobku, 3. vrátenie kúpnej ceny výrobku, 4. vyplatenie primeranej zľavy z ceny výrobku, 5. písomná výzva na prevzatie plnenia alebo 6. odôvodnené zamietnutie reklamácie.
    15. Poučovaciu povinnosť podľa čl. VII. bod 9. prvá veta Predávajúci plní najmä poskytnutím vzorového reklamačného protokolu obsahujúcim príslušné poučenie, ktorý je Kupujúcemu zasielaný spolu s potvrdením o prijatí objednávky. Týmto ustanovením nie je dotknuté právo Kupujúceho (spotrebiteľa) byť osobitne poučený o jeho právach podľa všeobecného predpisu, ak neuplatní reklamáciu na vzorovom reklamačnom protokole, ktorý už poučenie obsahuje

    Čl. VIII. SŤAŽNOSTI A PODNETY

    1. Iné sťažnosti a podnety je možné uplatniť u Predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči:
    • a) na korešpondenčnej adrese Predávajúceho uvedenej v čl. I. bod 2. alebo
    • b) e-mailom na e-mailovú adresu info@upeta.sk.
    1. Spôsob vybavovania závisí od obsahu sťažnosti alebo podnetu a riadi sa primerane týmito VOP.

    Čl. IX. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

    1. Kupujúci (spotrebiteľ) má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov. Počas alternatívneho riešenia sporov spotrebiteľ spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia sporu. V prípade cezhraničného sporu má spotrebiteľ právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.
    2. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, a to v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči:
    • a) na korešpondenčnej adrese Predávajúceho uvedenej v čl. I. bod 2. alebo
    • b) e-mailom na e-mailovú adresu info@upeta.sk.
    1. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Predávajúci na jeho žiadosť odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
    2. Subjektom alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov je:
    • a) Slovenská obchodná inšpekcia, ústredný inšpektorát
      • Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
      • Bajkalská 21/A, p. p. 29 827 99 Bratislava 27
      • tel.: + 421 2/58 27 21 23, + 421 2/58 27 21 41; e-mail: ars@soi.sk, adr@soi.sk
    • b) iný subjekt zapísaný v zozname vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky podľa § 24 ods. 1 písm. a/ zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý je dostupný na webovom sídle
      • Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky:odkaz

           Spotrebiteľ môže využiť platformu alternatívneho riešenia sporov online, ktorá je dostupná na internete.

           Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a Predávajúcim          vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou.

           Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporov v sume, ktorú zverejní na svojom webovom sídle. Poplatok nesmie presiahnuť sumu päť (5) Eur vrátane dane z pridanej hodnoty

    Čl. X. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV 

    1. Na spracúvanie a ochranu osobných údajov sa vzťahuje Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „GDPR“); zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov

    Čl. XI. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

    1. Kúpna zmluva sa uzatvára v Slovenskom jazyku a právne vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
    2. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom.
    3. Všetky práva k webovým stránkam Predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, videí, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu alebo ich časti je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať bez súhlasu Predávajúceho.
    4. Znenie VOP môže Predávajúci meniť či dopĺňať. Zmenou alebo doplnením VOP nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté pred dobou účinnosti nového znenia VOP.
    5. Prílohou týchto VOP je:

     

    Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňom 01.01.2023.

    Nákupný košík