Reklamácie, vrátenie tovaru

ZODPOVEDNOSŤ PREDÁVAJÚCEHO ZA VADY TOVARU (VOP Čl. VII. REKLAMAČNÝ PORIADOK)

      1. Kupujúci má právo reklamovať vadu tovaru v rozpore s kúpnou zmluvou. Pre správne vybavenie reklamácie je nutné, aby reklamovaný tovar bol čistý, v súlade s hygienickými predpismi a zásadami.
      2. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí Kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytnú v záručnej dobe (záruka). Pri použitých veciach Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich používaním alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
      3. Záručná doba je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, skončí sa záručná doba uplynutím tejto lehoty.
      4. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
      5. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
      6. Predávajúci môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú.
      7. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má Kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
      8. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
      9. Ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo vec má vadu, za ktorú Predávajúci zodpovedá, má Kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.
      10. Ak Kupujúci uplatní reklamáciu, Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť Kupujúceho o jeho právach podľa všeobecného predpisu, t.j. o právach podľa čl. VII. bod 3. až 7.; na základe rozhodnutia Kupujúceho, ktoré z týchto práv uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
      11. Reklamáciu je možné uplatniť u Predávajúceho, a to zaslaním reklamovaného tovaru, popisu chyby tovaru, rozhodnutia o výbere uplatňovaného práva, kópie dokladu o kúpe tovaru alebo iného dokladu potvrdzujúceho u koho, kedy, čo a v akej cene bolo zakúpené a uvedením kontaktných údajov Kupujúceho (najmä spiatočná adresa, e-mail, telefónne číslo) na korešpondenčnú adresu Predávajúceho uvedenú v čl. I. bod. 2. Odporúčame pre popis chyby a uvedenia kontaktných údajov využiť vzorový reklamačný protokol, ktorý tvorí prílohu č. 2 týchto VOP.
      12. O prijatí reklamácie vystaví Predávajúci potvrdenie, ktoré zašle Kupujúcemu na jeho emailovú adresu.
      13. O vybavení reklamácie je Predávajúci povinný vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ako potvrdenie o vybavení reklamácie slúži aj reklamačný protokol, ktorý bol zaslaný Kupujúcim (ak Kupujúci túto možnosť využil) a ktorý bol v príslušných častiach doplnený Predávajúcim.
      14. Spôsoby vybavenia reklamácie sú 1. odovzdanie opraveného výrobku, 2. výmena výrobku, 3. vrátenie kúpnej ceny výrobku, 4. vyplatenie primeranej zľavy z ceny výrobku, 5. písomná výzva na prevzatie plnenia alebo 6. odôvodnené zamietnutie reklamácie.
      15. Poučovaciu povinnosť podľa čl. VII. bod 9. prvá veta Predávajúci plní najmä poskytnutím vzorového reklamačného protokolu obsahujúcim príslušné poučenie, ktorý je Kupujúcemu zasielaný spolu s potvrdením o prijatí objednávky. Týmto ustanovením nie je dotknuté právo Kupujúceho (spotrebiteľa) byť osobitne poučený o jeho právach podľa všeobecného predpisu, ak neuplatní reklamáciu na vzorovom reklamačnom protokole, ktorý už poučenie obsahuje

    Nákupný košík